Шаблоны Joomla 3 здесь: http://www.joomla3x.ru/joomla3-templates.html

                                Теоретические вопросы (1-ый язык)

1. Stylistic classification of English vocabulary.

2. Functional styles of English.

3. Phonetic expressive means and stylistic devices.

4. Lexical expressive means and stylistic devices.

5. Syntactical expressive means and stylistic devices.

6. Parts of speech classification.

7. General characteristics and morphological categories of nouns.

8. General characteristics and morphological categories of verbs.

9. Simple sentence.

10. Complex sentence.

11. Types of meaning in words and morphemes.

12. Semantic change in the historical development of the English language.

13. Kinds of lexical collocations. Proverbs, clichés, catch phrases.

14. Major and minor types of English word building.

15. Etymological classification of the English vocabulary. Periods of lexical borrowings, their assimilation in the English language.

16. Chronological divisions in the history of English.

17. Linguistic features of Germanic languages.

18. OE general characteristics (inner and outer history)

19. ME general characteristics (inner and outer history)

20. NE general characteristics (inner and outer history)

21.  Phonetics as a science. General characteristics of the English phonological system.

22.  The system of English consonants.

23.  The system of English vowels.

24.  Syllable structure and word stress in the English language.

25.  Intonation. Types of intonation patterns in the English language.

 

Теоретические вопросы  (2-ой ин.язык)

 

1. Stylistic classification of English vocabulary.

2. Functional styles of English.

3. Phonetic expressive means and stylistic devices.

4. Lexical expressive means and stylistic devices.

5. Syntactical expressive means and stylistic devices.

6. Functional styles of the Englishlanguage.

7. Grammar in the systematic concept of alanguage.

8. Grammatical classes of words.

9. Morphological categories of the noun.

10. Morphological categories of the verb.

11. The Sentence. Types of Sentences.

12. The Simple Sentence.

13. Types of word-meaning. Change of Meaning.

14. Polysemy and homonymy in English.

15. Sense relations between words in English.

16. Set expressions. Proverbs.

17. Major and minor types of Englishword-building.

18. Native and borrowed words. Periods of borrowings and Assimilation of borrowed wordsin English.

19. English Lexicography. Types of dictionaries.

20. Chronological divisions in the history of English.

21. Linguistic features of Germanic languages.

22. OE general characteristics (inner and outer history)

23. ME general characteristics (inner and outer history)

24. NE general characteristics (inner and outer history)

25. Development of the National Literary Englishlanguage (16-19th c.).

 

Conversational Themes for the State Exam:

1. Appearance and character.

2. Meals in Russia and Britain.

3. English and American writers and their books.

4. The system of education in Great Britain.

5. The hobbies of young people.

6. Environmental issues. What can you personally do to save our planer?

7. Advantages and disadvantages of  TV, theatre, cinema.

8. The importance of art in the life of all people.

9. Traveling experiences.

10. Geography, climate, population of Great Britain.

11. Bad habits. Smoking.

12. Health problems. Dieting and health.

13. Teaching as a profession. What kind of teacher you would like to be?

14. Family matters: major problems young couples face, generation gap.

15. History of Great Britain. Periods, events. personalities, achievements.

16. Political life in Great Britain. Governmental system. Branches of power.

17. British parliament. Chambers. How a bill becomes a law.

18. London. History. Places of interest.

19. William Shakespeare. Life. Plays.

20. Sports and games in Britain.

21. British traditions. Holidays.

22. The USA. Governmental system. Branches of power.

23. The USA. Geographical position, population climate.

24. The USA. History. Periods, personalities, events. The most outstanding presidents.

25. The USA. Big cities. Places of interest.

 

Вопросы по методике обучения иностранному языку

 

1.  Методика как учебная, научная и практическая дисциплина.

2.  Связь методики с другими науками.

3.  Методы исследования в методике.

4.  Уровни владения языком.

5.  Система обучения иностранным языкам.

6.  Профили обучения иностранным языкам.

7.  Подходы к обучению языку.

8.  Цели и задачи обучения иностранному языку.

9.  Содержание обучения иностранному языку.

10.  Компетенция как результат обучения. Виды компетенции.

11.  Принципы обучения иностранному языку. Дидактические принципы.

12.  Лингвистические принципы обучения иностранному языку.

13.  Психологические принципы обучения иностранному языку.

14.  Собственно методические принципы обучения иностранному языку.

15.  Методы обучения. Общеметодологические и общедидактические методы.

16.  Методы обучения. Частнодидактические (собственно методические) методы.

17.  Прямые методы.

18.  Сознательные методы.

19.  Комбинированные (смешанные) методы.

20.  Интенсивные методы.

21.  Система средств обучения иностранному языку.

22.  Технические средства обучения иностранному языку.

23.  Процесс обучения иностранному языку. Участники процесса обучения.

24.  Современные технологии обучения иностранным языкам.

25.  Организационные формы обучения.

26.  Структура урока иностранного языка.    

27.  Анализ урока иностранного языка.

28.  Контроль в обучении языку. Функции и виды контроля.

29.  Контроль в обучении языку. Средства, формы и объекты контроля.

30.  Основные этапы развития отечественной методики преподавания иностранных языков.

       Дореволюционный период.

31.  Обучение грамматике. Формирование грамматических навыков.

32.  Обучение лексике. Формирование лексических навыков.

33.  Обучение произношению. Формирование фонетических навыков.

34.  Обучение диалогической речи.

35.  Обучение монологической речи.

36.  Обучение аудированию.    

37.  Обучение чтению

38.  Обучение письменной речи.

39.  Внеаудиторная работа по иностранному языку

40.  Учебник как основное средство обучения иностранному языку.

41.  Английский язык как учебный предмет и средство общения.

42.  Самостоятельная работа школьников по иностранному языку.

43.  Мотивация обучения школьников иностранному языку в средней школе.

44.  Игры на уроке иностранного языка.

45.  Речь учителя на уроке иностранного языка.

46.  Основные этапы развития отечественной методики преподавания иностранных языков.

       Послереволюционный период.

47.  Планирование занятий по иностранному языку.

48. Раннее обучение иностранным языкам.

49. Тенденции развития методики.

50. Методика обучения элементам иноязычной культуры.

   

График предварительного распределения на работу

выпускников 2017 года филологического факультета

28 марта 2016 г. (деканат)

401,402,403,404 группа – 11-00ч.

405,406 группа – 11-30ч.

507 группа – 11-45ч.

Кураторы и старосты групп несут ответственность

за своевременную явку выпускников на распределение!

Явка академических групп в полном составе строго обязательна!

   
litera.spsu.ru